Mijn stijl

Mijn missie is dat iedereen weer moeiteloos kan bewegen en pijnvrij kan leven. In wekelijkse lessen, workshops, trainingen of privétraject help ik jou met de spanning in je lijf te onderzoeken en los te laten. Zo kan je overbelasting voorkomen én zelfs oplossen. Kenmerkend is mijn no-nonsense aanpak gecombineerd met mijn empathische en holistische visie op het lichaam. Aan de ene kant gaan we dus heel praktisch aan de slag met jouw lichaam en wervelkolom, aan de andere kant komt aan bod hoe jij als mens in het leven staat; jouw lichaamsbeeld en lichaamsgevoel, maar ook jouw karakter en jouw gewoontes in omgaan met stress spelen een rol. Het is een proces dat confronterend kan zijn, maar daardoor echt een structurele verbetering zal opleveren. 

Fysiek en specifiek

Ik geef je inzichten en oefeningen om je fysieke houding te verbeteren. Denk aan: het uitlijnen van de wervelkolom, het ontspannen van en kracht opbouwen in de juiste spieren en coördinatieoefeningen om nieuwe routines op te bouwen. Daarnaast besteden we aandacht aan het observeren van onderliggende mentale en emotionele spanningspatronen. Hier werken we aan met (yoga)oefeningen, ademhalingsoefeningen en mindfulnessoefeningen.

Wat is Critical Alignment?

De methode is gebaseerd op Critical Alignment Yoga. Daarin maken we met behulp van tools fysieke spanning voelbaar en word je geconfronteerd met jouw (bewegings)patronen. Het is erop gericht de bewegingsspieren te ontspannen en het lichaam zó uit te lijnen dat de houdingsspieren weer geactiveerd worden. We bewegen met vriendelijke focus en ademhaling naar deze spanning toe om deze tot in de kern op te lossen. Chronische spanningen kunnen wegvallen en het lichaam voelt lichter en beweeglijker aan. Ook bouwen we kracht op om deze nieuwe patronen te ondersteunen. 

Lichaamsgevoel en eigen regie

Daarnaast leer ik je de verbinding tussen verschillende delen van jouw lichaam te begrijpen en ervaren. Centraal staat dat jijzelf bezig gaat met bewegen en voelen om zo steeds beter inzicht te krijgen wanneer je nu spanning creëert en wanneer je spanning aan het loslaten bent. Je leert om zonder oordeel naar jouw lichaam te kijken en vanuit die acceptatie in actie te komen, in plaats vanuit wilskracht. Zo kan je langzaam maar zeker (weer) ontspanning gaan voelen in je rug, maar ook in andere aspect van je (werkende) leven.

Intake & Sessie

  • Intakegesprek à 30 minuten
  • 1 sessie à 60 minuten
  • Opnames van de sessie om na te luisteren en te gebruiken voor thuis

Investering: €95